Seria napędów do automatyzacji jedno- lub dwuskrzydłowych drzwi przesuwnych ogólnego stosowania
Wersja napędu: |
1-skrzydłowa |
2-skrzydłowa |
Szerokość przejścia: |
700 ÷ 2000 mm |
900 ÷ 3000 mm |
Maks. ciężar skrzydła: |
140 kg |
2 x 120 kg |
escomatic revo SL to seria zaprojektowanych z największą dbałością o szczegóły, kompaktowych, elektromechanicznych napędów służących do automatyzacji jedno- lub dwuskrzydłowych drzwi przesuwnych ogólnego stosowania o ciężarze skrzydeł odpowiednio do 140 kg lub do 120 kg. Smukły, elegancki, minimalistyczny wygląd, bardzo wysoka kultura pracy, niespotykanie płynny ruch, szybka i prosta instalacja oraz bezkompromisowe bezpieczeństwo sprawiają, że napędy escomatic revo SL doskonale sprawdzą się w każdych warunkach architektonicznych oraz znajdą zastosowanie we wszystkich typach środowisk, takich jak: kawiarnie, restauracje, biura, sklepy, centra handlowe, lotniska, dworce, szpitale czy obiekty użyteczności publicznej, mieszkalne i zamieszkania zbiorowego oraz przemysłowe i magazynowe.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY I KORZYŚCI
Układ napędowy
Napędy wyposażone są w motoreduktor z wysokowydajnym cyfrowym silnikiem bezszczotkowym z wbudowanym enkoderem magnetycznym, który został zaprojektowany tak, aby zminimalizować zużycie energii i zapewnić bezkonkurencyjną niezawodność i trwałość w czasie. Proces komutacji jest całkowicie cyfrowy, co pozwala na uzyskanie przez napęd większych przyspieszeń i prędkości przesuwu w porównaniu do tradycyjnych silników szczotkowych.
UKŁAD ZASILAJĄCY
Urządzenie posiada zasilacz impulsowy o szerokim zakresie napięć wejściowych oraz wysokiej sprawności, który zapewnia bardzo niskie zużycie energii elektrycznej tak w trybie pracy, jak i w trybie czuwania. Średnie zużycie energii przez napęd wynosi 0,26 kWh dziennie / 95,81 kWh rocznie (dla przykładowych automatycznych drzwi testowych o świetle otworu 2400 mm, masie skrzydeł 2 x 90 kg oraz częstotliwości pracy 1500 cykli na dobę).
CENTRALA STERUJĄCA
Nowy cyfrowy, mikroprocesorowy sterownik RE-LOGIC posiada szereg wejść oraz wyjść umożliwiających podłączenie oraz zarządzanie wieloma różnymi urządzeniami sterującymi oraz zabezpieczającymi. Pozwala również na wysterowanie urządzeń zewnętrznych takich jak np. kurtyna powietrzna. Ponadto wyposażony jest w opcję podłączenia akumulatora zasilania awaryjnego, który pozwala na pracę urządzenia nawet w przypadku awarii zasilania sieciowego.
UKŁAD JEZDNY
Bieżnia:
– aluminiowa, wymienna, wyciszona przekładką EPDM – bardzo wysoka kultura pracy (cichobieżność).
Profil nośny wykonany z ekstrudowanego aluminium posiada specjalnie wygłuszoną, wymienną bieżnię, po której poruszają się stalowe wózki jezdne wyposażone w dwie łożyskowane rolki oraz zabezpieczenie przed wykolejeniem. Wózki jezdne umożliwiają precyzyjną regulację wysokości i głębokości zawieszonego na nich skrzydła drzwiowego. Trwałość układu jezdnego została zbadana w teście, gdzie osiągnięto 2 000 000 cykli (4 000 cykli na dzień).
SELEKTORY FUNKCJI
Tryby pracy napędu mogą być wybierane poprzez zastosowanie prostego przełącznika kluczykowego EV-MSEL, cyfrowego programatora ET-DSEL z wyświetlaczem LCD lub dotykowego T-NFC, który służy do zmiany trybu pracy automatyki, a także może odbierać parametry funkcjonalne bezpośrednio z dedykowanej aplikacji mobilnej i w ten sposób programować napęd.
PROFILE ROZSZERZONE
Napędy escomatic revo SL przeznaczone są do integracji ze skrzydłami drzwiowymi wykonanymi z profili systemowych LB18, LB35 i LB50 dostarczanymi przez producenta. Bez problemu mogą współpracować z innymi drzwiami wykonanymi w oparciu o dostępne na rynku profile systemowe takich producentów jak np. ALUPROF, PROCURAL (dawniej PONZIO) czy YAWAL o grubości skrzydła aż do 90 mm (z wykorzystaniem dodatkowych profili dystansowych esco).
BUDOWA NAPĘDU
Modułowa budowa.
Kompaktowe wymiary komponentów oraz samych napędów (wysokość profilu pokrywy 100).
Dużo miejsca wewnątrz – wygoda dla instalatora/serwisanta podczas prac montażowych, konserwacyjnych oraz serwisowych.
Zabezpieczenie pokrywy przed upadkiem (stalowa linka łącząca pokrywę z profilem nośnym).
1 – pokrywy boczne
2 – centrala sterująca RE-LOGIC
3 – motoreduktor z silnikiem bezszczotkowym
4 – zabezpieczenie przed upadkiem pokrywy
5 – wózek jezdny z podwójnymi, łożyskowanymi rolkami
6 – górne połączenie paska zębatego
7 – dolne połączenie paska zębatego
8 – prowadzenie przewodów
9 – koło pasowe z regulacją napięcia paska zębatego
10 – mechaniczny ogranicznik ruchu
11 – pasek zębaty
12 – akumulator zasilania awaryjnego R-BAT 90
13 – rygiel elektryczny R-BLOCK 90
ZGODNOŚĆ
Napędy escomatic revo SL są w pełni zgodne z obowiązującymi dyrektywami i normami europejskimi oraz przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa, pod warunkiem prawidłowo wykonanej instalacji (montażu i uruchomienia) przez wykwalifikowanych techników Autoryzowanego Serwisu Producenta oraz regularnie przeprowadzanych konserwacji (minimum raz w roku).
2006/42/WE (Dyrektywa Maszynowa), 2014/30/WE (Dyrektywa Kompatybilności Elektromagnetycznej), 2014/35/WE (Dyrektywa Niskonapięciowa), 2011/65/WE (RoHS2 – później zmieniona dyrektywą delegowaną 2015/863/WE – RoHS3), EN 16005, EN 13849-1, EN 13849 -2, EN 61000-6-2, EN 61000-6-3, EN 60335-2-103, DIN 18650-1, DIN 18650-2.
GWARANCJA
Napędy do drzwi przesuwnych serii escomatic skonstruowane zostały przy wykorzystaniu wieloletnich doświadczeń użytkowych. Zastosowane w nich rozwiązania stanowią kwintesencję innowacji technicznych, którymi charakteryzują się współczesne urządzenia tego typu. Zostały one sprawdzone pod względem niezawodności w wielu obiektach na całym świecie. Rozbudowany system kontroli produkcyjnej skutecznie eliminuje potencjalne błędy i zapewnia niezawodną, bezpieczną pracę w każdych warunkach, co potwierdza udzielana przez producenta 36 miesięczna gwarancja dla całej rodziny napędów do drzwi escomatic.
PRZYKŁADOWA NALEPKA ZNAMIONOWA NAPĘDU